بلاگ

کاغذ پشت چسب دار چه کاربردی دارد

برچسب زدن یکی از روش های آسان جهت علامت گذاری می باشد. که می توان از انواع چاپ شده آن نیز برروی بسته بندی محصولات. که نمی توان طرحی را برروی آن چاپ نمود استفاده کرد. به این نوع برچسب ها کاغذ پشت چسب دار گفته می شود.

بسیاری از شرکت های تولیدی و بازرگانی از روش چاپ روی کاغذ پشت چسب دار برای تولید لیبل محصولات خود استفاده می کنند.

تعریف کاغذ چسب دار

این کاغذ نوعی کاغذ مخصوص است که یک طرف کاغذ از یک لایه چسب پوشیده شده و طرف دیگر آن. از انواع مختلف کاغذ گلاسه و کتد شده به صورت مات یا شفاف را شامل می شود، و می توان با توجه به موارد مصرف برروی آن طرح های متنوعی را چاپ و طراحی نمود و نیز نوشت. این نوع از کاغذ از سه جزء اصلی تشکیل شده است. که رویه Front stock، زیره Release line و چسب Adhesive می باشد. از این کاغذ ها علاوه  بر علامت گذاری، یاداست و طراحی برای چسب زدن و لیبل زدن استفاده می شود.

کاربرد ها

از این کاغذ در لیبل های صنعت نوشیدنی و محصولاتی که نیازمند به مقاوت در برابر رطوبت است استفاده می شود. همچنین در لیبل های غذایی، حمل و نقل، لوازم التحریر و آرایشی. مناسب برای لیبل کالاهای لوکس و دارای سطح مقاوم به رطوبت و اصطکاک و شکستگی لیبل. چسب اکثر کاغذ پشت چسب دار بر پایه آب است اما چسب هایی بر پایه حلال ها، UV و حرارتی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *